Automatisch berichten versturen

Het is mogelijk om berichten in te plannen die vervolgens automatisch naar uw klanten worden verstuurd. Interessant indien u bijvoorbeeld voor de afspraak een uitgebreide vragenlijst wilt sturen of na de afspraak een enquête.

Werkwijze

Ga in de backend naar Beheer > Berichten > Berichten inplannen en klik op Nieuw bericht opmaken. 

Geef vervolgens een titel aan het ingeplande bericht en geef het bericht een onderwerp. Het bericht kunt u geheel opmaken naar eigen wens. Denk hierbij aan lettertype, tekengrootte, uitlijning etc. Ook is het mogelijk om een afbeelding aan het bericht toe te voegen. 

U kunt variabelen aan het bericht toevoegen. Indien u een variabele kopieert en plakt in het bericht worden de gegevens ingeladen. Zo kunt u bijvoorbeeld de variabele %KLANT.NAAM% gebruiken in de aanhef.

Met betrekking tot de verzenddatum kunt u het volgende kiezen:

  • Direct versturen
  • Vandaag vesturen
  • Op een bepaalde datum versturen. 
  • Na een bepaalde periode, voor of na de afspraak, versturen.  Je kunt het specifieke afspraaktype aangeven. 
  • Na een bepaalde periode, na registratie van een klant, versturen. Vervolgens kunt u het aantal dagen opgeven. 

U kunt tevens selecteren wie het bericht ontvangt. U kunt het bericht sturen naar alle actieve klanten of naar een selectie klanten. Wij adviseren altijd eerst een proefzending te sturen naar uw eigen e-mailadres voordat u het naar uw klanten verstuurt. De lijst met ingeplande en verstuurde berichten vindt u bij Beheer > Berichten > Berichten inplannen.