
Ontdek de Klantomgeving!
Alles wat je moet weten over de Klantomgeving van OnlineAfspraken.nl.
Steeds meer ondernemers bieden hun klanten online gemak, maar veel gebruikers zijn nog niet bekend met de klantomgeving van OnlineAfspraken.nl. En dat is zonde, want deze omgeving biedt veel slimme functies die het plannen en beheren van afspraken voor jou en je klanten een stuk eenvoudiger maken.
Wat is de Klantomgeving?
De klantomgeving is een persoonlijke online omgeving waar klanten zelf hun afspraken kunnen regelen. Denk aan:
- Geboekte afspraken bekijken of verzetten
- Afspraken annuleren
- Afsprakenhistorie terugzien
- Een nieuwe afspraak boeken
Dit geeft jouw klanten grip en flexibiliteit, zonder dat jij daar extra werk aan hebt. Je beslist uiteraard zelf welke van deze functionaliteiten gebruikt kunnen worden door je klanten. Zo kun je uitschakelen dat klanten kunnen verzetten of annuleren en is ook het tonen van je boekingswidget optioneel in de klantomgeving. Met andere woorden; jij houdt controle als ondernemer, maar maakt het tegelijk makkelijker voor je klanten!
Inzicht in het klantdossier
Naast afspraken biedt de klantomgeving ook inzicht in het klantdossier. Als ondernemer kun je uiteraard zelf bepalen welke onderdelen zichtbaar zijn voor je klant:
- Formulieren (bijvoorbeeld intakevragen of evaluaties)
- Bijlagen (zoals foto's of documenten)
- Notities (denk aan afspraaknotities, besproken punten of specifieke wensen)
- Abonnementen en strippenkaarten, inclusief saldi
Uiteraard bepaal je zelf welke onderdelen zichtbaar zijn. Standaard staan alle elementen uitgeschakeld. Bij het toevoegen van een notitie kun je aangeven of dit zichtbaar is voor de klant. Voor eerdere notities kun je op de klantenkaart met een slot-icoon aangeven of het element zichtbaar is voor de klant of niet.
De klantomgeving is bereikbaar via Instellingen > Widgets inbouwen > Inlogpagina klanten.
Pro tip: Via een notitie kun je zelfs een persoonlijk bericht klaarzetten voor een specifieke klant — handig bij een vervolgafspraak of als geheugensteuntje. Zo zou je belangrijke informatie direct via de eigen omgeving aan de klant door kunnen geven!
De kracht van de Consumentenapp
Wil je nog dichter bij je klant staan? Dan is er de OnlineAfspraken.nl Consumentenapp. Hiermee installeert je klant een eigen app op zijn smartphone of tablet. De voordelen:
- Altijd jouw bedrijfsnaam en logo zichtbaar op de smartphone
- Direct toegang tot de klantomgeving
- Sneller boeken zonder inloggen via de browser
- Eenmalig inloggen waarna gegevens worden onthouden
Waarom is dit waardevol?
Uit onderzoek bij ondernemers blijkt dat een goed ingerichte klantomgeving en app:
- Verlagen jouw werkdruk, want het is direct voor de klant zelf inzichtelijk
- Verhogen de klanttevredenheid, want het is flexibel en eenvoudig
- Zorgen voor meer herhaalbezoeken
- Vergroten jouw digitale zichtbaarheid
Veelgestelde vragen over de Klantomgeving
Staat je vraag er niet tussen of wil je meer weten?
Neem gerust contact op via 030-2412042 of info@onlineafspraken.nl!
Ja, maar jij bepaalt welke onderdelen zichtbaar zijn, zoals specifieke dossier-elementen en notities. Daarnaast bepaal je welke functionaliteiten je wil tonen, zoals de boekingswidget of de mogelijkheid om te annuleren.
Ja, klanten maken eenmalig een profiel aan om toegang te krijgen tot de klantomgeving en daarmee de afspraken en het dossier.
De app kost 108 Euro per jaar. Hiervoor krijg je een webapp met je eigen kleuren, huisstijl en logo voor zowel Apple als Android. De app is daarna gratis te downloaden voor klanten en beschikbaar via directe downloadlinks.