Automatische incasso

Het is mogelijk om klanten te laten betalen door middel van een automatische incasso ( € 0,35 per transactie ). Hiervoor heb je zowel 'online klantbetalingen' en voor 'Abonnementen en Strippenkaarten plugin' nodig. De optie online klantbetalingen kan worden geactiveerd onder Beheer > Online klantbetalingen. De 'Abonnementen en Strippenkaarten plugin' onder Instellingen > Extra functionaliteit (deze functie is beschikbaar vanaf het Groei-pakket). 

Vervolgens ga je naar Beheer > Klant abonnementen en geef je aan bij een nieuw of een huidig abonnement dat je middels een automatische incasso wilt incasseren. Wanneer de klant een abonnement afsluit via de boekingswidget wordt er eenmalig een betaling gevraagd van 1 cent. De 1 cent betaling gaat via iDEAL naar je eigen Mollie rekening. Hiermee komt de incasso overeenkomst tot stand en wordt er geïncasseerd in de frequentie en bedragen zoals ingesteld voor het abonnement.

Let op: bij stornering bedragen de kosten € 1,85. Deze kosten worden direct verrekend met je Mollie tegoed. 

Je kunt bij een abonnement beperkingen opgeven. Bijvoorbeeld dat de klant maximaal één keer per week/maand kan boeken. Ga hiervoor naar Beheer > Klant abonnementen > Overzicht abonnementen. Bij het desbetreffende abonnement ga je vervolgens naar het tabblad ‘afspraaktypen’.

Op jouw website kun je een aparte abonnementenwidget plaatsen. De inbouwcode hiervoor kun je vinden onder Instellingen > Widgets inbouwen > Abonnement widget. Abonnementen die je later toevoegt komen er automatisch bij, tenzij je een widget voor een specifiek abonnement aanmaakt (onder genereer code de optie ‘url voor beperkt aantal abonnementen'). 

Een bepaalde periode voor de afloopdatum van een abonnement kun je automatisch een bericht versturen naar de klant. Ga hiervoor naar Beheer > Klant abonnementen > Overzicht abonnementen. Bij het desbetreffende abonnement kun je onder het kopje 'inschrijving' aangeven of de klant een bericht dient te ontvangen voordat een abonnement afloopt en/of automatisch verlengd wordt. 

Ook is het mogelijk de abonnementen zelf aan klanten toe te wijzen, dit kan onder Klanten door op een klant te klikken en vervolgens onder het tabblad Abonnement een machtiging en/of abonnement toe te voegen of onder het tabblad Strippenkaart een strippenkaart.

 Meer weten over abonnementen of storneringen?
- Op deze support pagina lees je meer over abonnementen.
- Op deze support pagina lees je meer over storneringen.