1 of meerdere accounts

Je kan binnen 1 account werken met verschillende locaties. Alleen als je de accounts volledig autonoom wil hebben dan is het aanmaken van een account per vestiging het beste.

Als je vanuit 1 account werkt, kan je kiezen om alles binnen 1 widget te tonen (dan wordt bv. de categorie of resource de locatie zoals hier omschreven), of om meerdere specifieke widgets aan te maken voor specifieke afspraaktypen of resources, zodat alleen wat relevant is naar voren komt per locatie.

Voorbeelden van het werken met meerdere vestigingen binnen 1 account in 1 widget: One Day Clinic en Echocentrum Den Haag. Voorbeelden van klanten die het binnen 1 account hebben, maar met verschillende widgets werken: Knap Institute en Flawless.

Wat goed is om te weten over het werken met 1 account is dat er een aantal instellingen zijn die je maar 1 keer kan doen, waarvan wellicht de belangrijkste de naam van de afzender van de berichten naar klanten (de bedrijfsnaam onder Instellingen > Bedrijfsinstellingen).  Welke het nog meer zijn is lastig om aan te geven, daar er veel opties zijn binnen het systeem en ieder bedrijf andere onderdelen gebruikt. Een aantal andere voorbeelden:

  • De keuze om met gebruikersaccounts te werken kan maar 1 keer gedaan worden
  • De keuze voor een standaard afspraaktype of standaard resource te kiezen kan maar 1 keer gedaan worden
  • De volgorde van de afspraaktypen kan maar 1 keer ingesteld worden
  • De opmaak van facturen kan maar 1 keer gedaan worden
  • De klantbetalingen kunnen op maar 1 rekening uitgekeerd worden
  • De afzender van sms-berichten kan maar 1 keer ingesteld worden
  • De factuur voor het account komt op 1 naam
  • De wachttijdfunctie kan alleen aan of uitgezet worden en niet per onderdeel
  • De weergavegrootte van de agenda in het backend kan maar 1 keer ingesteld worden (dus puur hoe groot de blokken daar zijn; 1 regel per 30 minuten of 1 regel per 5 minuten of 1 regel per uur of dat standaard de per resource weergave getoond wordt of de week-weergave)

Het zijn dus met name kleine onderdelen, de belangrijkste instellingen (in algemene zin) zijn wel meervoudig-instelbaar. Je kan dan wel het beste werken met een Pro account, daar je hierin kan werken met mailtemplates voor afspraakbevestiging en herinnering. Daarnaast kan je instellen welke vragen er gesteld worden per afspraaktype (voor het formulier waar een klant achternaam en emailadres invult).

Wil je meer weten over hoe je de locaties kan inzetten? Klik dan hier. 

Wil je een volledige oplossing met super-admin functie? Ga dan voor een eigen domein, klik hier voor een artikel over deze optie.